New articles Năng lực quản lý: nhân tố thứ năm     ♥ Lựa chọn mục tiêu cuộc đời     ♥ 10 bí quyết cân bằng công việc và gia đình     ♥ Cô đơn trên mạng     ♥ Chứng khoán: Giấc mơ và ác mộng     ♥ Tám     ♥ Những tính năng của blog VnVista     ♥ Các mạng xã hội thống trị Google     ♥ Điều gì tạo nên một giám đốc công nghệ thông tin giỏi?     ♥ Cố gắng xóa bỏ những ấn tượng xấu     ♥ Cần một cách làm ăn mới     ♥ Tiếp thị hướng đến doanh nhân     ♥ Đưa cửa hàng thật lên chợ ảo     ♥ Bí quyết quản lý các nhân viên trẻ     ♥ Một số câu hỏi phỏng vấn “đặc biệt” của Microsoft     ♥ 4 bài học thành công trong kinh doanh     ♥ Tạo dựng hình ảnh một cô gái trẻ chuyên nghiệp     ♥ Góc “khác” của thế giới online đêm     ♥ Phong cách người Mỹ     ♥ Chỉ nghĩ đến tiền cũng làm người ta ích kỷ     
New blog entries Tiêu chuẩn giày bảo hộ lao động chống nước      ♥ Máy Lạnh Âm Trần Nối Ống Gió Là Gì?      ♥ Có nên mua máy làm sữa hạt không?      ♥ Địa chỉ cung cấp bảo hộ lao động tại Đồng Nai      ♥ Có Nên Trộn Bột Màu Thủ Công Khi Sản Xuất Nhựa      ♥ Lý do nên kinh doanh bảo hộ lao động tại Hà Nội      ♥ Trị rụng tóc với dầu gội Viora có hiệu quả?      ♥ SHEET Sài Gòn đau lòng quá      ♥ SHEET Vòng Tay Lỡ Làng      ♥ SHEET Nói với người tình      ♥ Hóa đơn GTGT theo quy định mới nhất 2025      ♥ SHEET Trái tim không lời      ♥ Top sản phẩm giày bảo hộ nữ được ưa chuộng      ♥ SHEET Đời dạy ta khôn      ♥ Máy Laser Trẻ Hóa Da Pico PS300      ♥ Nhà bán bảo hộ lao động uy tín tại Khánh Hòa      ♥ SHEET Đàn bà cũ tôi yêu      ♥ Tối Ưu Hóa Trải Nghiệm Sản Phẩm Từ Màu Sắc      ♥ Địa chỉ bán giày bảo hộ tại Thái Nguyên uy tín      ♥ Địa chỉ mua giày bảo hộ Ziben tại Quận 1      
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Liệt Kê · [ Bình Thường ] · Tách Biệt+

NFT, gamification, and the luxury fashion industry


akachain
post Aug 19 2021, 10:08 AM
Gửi vào: #1
No avartar

Group Icon

Thực tập viên
*
Thành viên: 80,214
Nhập: 20-December 19
Bài viết: 4
Tiền mặt: 56
Thanked: 0
Cấp bậc: 1
------
------
Bạn bè: 0
Thêm vào nhóm bạn bè
Gửi thiệp điện tử
Trang thông tin





NFT, gamification, and the luxury fashion industry. Louis Vuitton, Dolce & Gabbana, Burberry, Gucci, or Uniqlo...All “signed in”.
[caption id=attachment_4983" align=aligncenter" width=551] Louis The game - a combination of blockchain NFT and gamification[/caption]
Blockchain technology is taking quite a lot of attention from the luxury fashion industry. The covid-19 pandemic also spurred the development of virtual projects, where blockchain shows significant potential for security and transparency.

Besides blockchain traceability solutions, blockchain NFT and gamification are becoming a new trend for many luxury fashion brands. They are harnessing NFT and gamification to create richer experiences for their marketing campaigns.
[b]Bringing creativity into digital life [/b]

Luxury fashion brands have been eyeing the gamification market in recent years. However, they only stop at co-designing characters' costumes in the game (like Louis Vuitton and Uniqlo did for the game League of Legends).

The recent emergence and boom of NFT have created a breakthrough in the approach of brands to this hundreds of billions of dollars market.

Indeed, in early August of this year, Louis Vuitton launched a game app called “Louis: The Game” to celebrate the 200th birthday of its founder Louis Vuitton. The game will simulate the journey to Paris of its mascot - Vivienne. (The plot is based on the life of Louis Vuitton). There are 30 free NFTs as rewards for players to collect throughout the adventure.

Just a few days later, Burberry also released Burberry NFTs in the Blankos Block Party game space, which allows building, designing, buying/selling, and collecting NFT characters.

A month earlier, Dolce & Gabbana launched a high-end collection aimed at its traditional audience - its fans who are so active that they want to own a digital representation of its designs.

Through gamification, brands engage users by creating distinctive emotions from creative experiences, artistry, and uniqueness of luxury fashion products in the digital environment.
[b]Different approaches of NFT and gamification in the luxury fashion industry[/b]

Brands have demonstrated that NFT and gamification approaches and applications can be diverse and customizable to serve different strategic goals.

For example, Louis Vuitton has come up with its own app with a fascinating storyline, a protagonist, and it rewards what customers want to embark on a journey with a sense of pride. The NFT in the game is mainly for collecting purposes rather than for sale.

To Dolce & Gabbana, the first NFT project's target audience is existing loyal customers. 

In Burberry's case, they entered the market by designing, pricing, and selling Burberry NFTs on an existing trading platform.
[b]Will digital fashion go further with NFT and gamification?[/b]

Gamification gives players the more feeling of being "immersed" in the world of luxury fashion. It also allows brands to communicate and maintain their message and image more easily. Meanwhile, NFT creates unique digital products that make them as valuable as limited edition luxury fashion products.

The constant release of NFT and gamification-related products by fashion brands reflects a changing fashion industry that is oriented towards games and apps to interact directly with consumers.

High-fashion brands know that it's their must-do to create a bond with their customers in order to earn loyalty. Nurturing and growing relationships through gamification and NFT is a potential solution to emotional uplift.

Everyone is trying to figure out what new trends like NFT and gamification mean for their business. How about you? Contact us to learn more about what blockchain and NFT mean for your business.
[b]About akaChain[/b]

akaChain is backed by VnVista Software, a globally leading technology, and IT services provider. It is an end-to-end, permissioned, multi-chain network based on the Hyperledger Fabric. Since its establishment in September 2018, akaChain’s product has assisted many enterprises, from SMEs to Fortune 500 firms, to transform with distributed ledger technology. The company provides a broad range of permissioned blockchain-based products and services in multiple sectors, including retail, supply chain, banking and finance, insurance, shopping mall management, etc. to transform with its distributed ledger technology. For more information, please visit https://blog.akachain.io/
[b]Contact us for more information: [/b]

Website: https://akachain.io
Phone: +84 90 1133883
Email: [email protected]
Addresses: VnVista Tower, 10 Pham Van Bach street, Cau Giay district, Hanoi


--------------------
Nhóm bạn bè:

Thành viên này chưa có người bạn nào trong mạng VnVista, nếu bạn muốn trở thành người bạn đầu tiên của thành viên này, hãy click vào đây


Cảnh cáo: (0%)----- 
Nếu bạn thấy bài viết này vi phạm nội quy forum, hãy click nút này:
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Thank you! Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
 

Bản Rút Gọn Bây giờ là: 23rd July 2025 - 04:21 PM
Home | Mạng xã hội | Blog | Thiệp điện tử | Tìm kiếm | Thành viên | Sổ lịch